Skip to content

Spørgsmål

”Kontroversielt fænomen, som ’luller læserne i søvn’, har spredt sig til de største medier,” skriver Politiken.

TV 2 har i år fået hård kritik, fordi de mod betaling har givet turistforeninger indflydelse på programmer. Blandt kritikerne var avisernes chefredaktører.

Men annoncørbetalt indhold, der skal ligne rigtige artikler, finder også vej til mange af landets aviser. Og mange danskere kan ikke kende forskel, viser ny måling.

Tre forskere siger, at annoncerne risikerer at underminere mediernes troværdighed. Chefredaktører afviser kritik: ’Man skal ikke gøre folk dummere, end de er.’”

Der melder sig naturligvis umiddelbart en del spørgsmål.

Hvad med propaganda, der skal ligne rigtige artikler?

Kan nogen læsere kende forskel?

Kan de gøres dummere, end de er?

Kan de sove dybere?

Og kan mediernes troværdighed blive mindre?

Published inUncategorized

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *